טורנדו אורז בשלושה צבעים
יוני 25, 2016
פוספטידיל-סרין-לשיפור-תפקודי-מוח
פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח
יולי 3, 2016
טורנדו אורז בשלושה צבעים
יוני 25, 2016
פוספטידיל-סרין-לשיפור-תפקודי-מוח
פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח
יולי 3, 2016

ניקוי הגוף מרעלים

ניקוי הגוף מרעלים

רפואה סינית מייחסת חשיבות עליונה לניקוי הגוף מרעלים רפואה סינית רואה בתקופת האביב כזמן החשוב ביותר של יסוד העץ. זהו הזמן הנכון והמתאים ביותר לבצע תהליך של ניקוי הגוף מרעלים. בזמן זה נהוג לטפח, לנקות לחדש ולחזק את האיברים המתייחסים ליסוד העץ ובגוף הפיזי הם הכבד וכיס מרה.

הצבע הדומיננטי של יסוד העץ הינו הצבע הירוק, האיכות שלו הינה איכות של צמיחה והתחדשות יחד עם הולדה מחדש. על מנת לאפשר לגוף את התנאים הטובים ביותר לצמיחה והתחדשות יש לאפשר לו להשתחרר מהרעילות המצטברת בגוף.

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

לאורך תקופה מצטברת בגוף רעילות כתוצאה מזיהום אוויר אותו אנחנו נושמים, כימיקלים שבמזון ובמים שאותם אנו צורכים. הגוף מחפש דרכים להיפטר מרעלים אלו ולשחרר אותם מהרקמות שלו. הרעלים נכנסים למחזור הדם וגורמים לגוף לחוות ירידה בתפקוד. במסגרת זו של ירידה בתפקודי הגוף ניתן לחוות כאבי ראש, שלשול או דיכאון וכן תופעות גופניות רבות אחרות אשר מהוות חלק מקושי תפקודי יום יומי. צום הוא דרך אפקטיבית ויעילה ביותר עבור הגוף  בכדי להיפטר מהרעילות ולעבור את תקופת השפל במהירות גדולה יותר ועם מעט תופעות לוואי.
צום מומלץ בהרבה מצבים גופניים כיוון שהצום נותן לגוף אפשרות לנוח ולשפר את יכולת ההחלמה שלו. מחלות קשות, בעיות במעי הגס, אלרגיות, מחלות נשימה, כל אלו מגיבים בצורה הטובה ביותר לצום. על ידי שחרור הגוף מפעולת עיכול מזון.

צום מאפשר למערכות הגוף לשקם את עצמן ולהיפטר מרעלים בזמן שהן חוות ריפוי.

צום מבוקר יעיל בכל תקופה במהלך החיים הבוגרים ולא רק בזמן של ירידה בריאותית או תפקוד לקוי של הגוף. צום מבוקר בצורה שיטתית מאפשר לכל איברי הגוף לנוח וזה עוזר לעצור תהליכי הזדקנות ולחיות חיים ארוכים יותר ובריאים יותר. צום הוא מאפשר תהליך שלל ניקוי הגוף מרעלים.

בזמן צום קורים הדברים הבאים:

  • התהליך הטבעי של שחרור רעלים נמשך בזמן שהכנסה של רעלים חדשים יורדת  וכתוצאה מכך ישנה ירידה בכמות הרעילות בגוף.
  • אנרגיה המשמשת בדרך כלל לצורכי העיכול מופנית להעלאת התפקודים של המערכת החיסונית בגוף, צמיחת תאים, ותהליכי ניקוי של הגוף.
  • עומס העבודה על המערכת החיסונית מופחת משמעותית,
  • בדרכי העיכול נמנעים תהליכים דלקתיים הנובעים מאלרגיות למזונות שונים.
  • עקב ירידה ברמת שומנים בדם ישנה עלייה בתנועתיות תאי הדם האדומים וכתוצאה מכך יש שיפור בתהליכי החמצון של התאים.
  • השומן שבגוף מאחסן כימיקלים רעילים כמו ריסוסים ושיירי תרופות וע"י שחרור תאי השומן הם משתחררים ומתנקים מהגוף וכך הם מאפשרים תפקוד איכותי יותר של כל מערכות הגוף..
  • מודעות פיזית ורגישות לתזונה ולסביבה עולים כתוצאה מהתהליך.

כתוצאה מהתגובות אלו לצום מבוקר יחולו תהליכי שיפור רבים כתוצאה מתהליך של ניקוי הגוף מרעלים,

  •        צום  עוזר לריפוי ספונטני במהירות גדולה יותר. הוא מנקה את הכבד, הכליות והמעי הגס, מטהר את הדם,
  •        צום עוזר להפחית עודפי משקל ונוזלים, עוזר בהוצאת רעלנים, מטהר את הראייה והלשון, מנקה את הנשימה.
  •        צום מבוקר מומלץ למשך של 3 ימים רצופים בחודש,
  •        צום של 10 ימים מומלץ בעונות מעבר במיוחד באביב וזאת תחת השגחה.

           מלבד הורדה במשקל צום משיג עוד מספר מטרות.

  • צום של 3 ימים עוזר לגוף לטהר את עצמו מרעלים ולטהר את הדם.
  • צום של 5 ימים בזמן תהליך ריפוי עוזר לחדש ולחזק את המערכת החיסונית.
  • צום של 10 ימים יכול לטפל בהרבה בעיות לפני שהם צפו ועלו על פני השטח ועוזר להילחם במחלות כולל המחלות הניווניות שהפכו לכל כך נפוצות בסביבתנו המזוהמת מכימיקלים. צום כזה חייה להיעשות תחת השגחה רפואית

           אמצעי זהירות במהלך הצום:

  • אין לצום על מים בלבד, צום כזה משחרר רעלים במהירות גדולה מידי, גורם לכאבי ראש ואף לגרוע מזה.
  •  רצוי ומומלץ להשתמש בצום מיצים מבוקר (שמפורט בהמשך)
  • מיצי הפירות והירקות וכן החליטות  מנקים רעלנים ויוצרים תהליך ריפוי עם אספקה לגוף של ויטמינים מינרלים ואנזימים.
  • צום כזה הוא יותר קל לעשייה ולשימור הבריאות אחרי שהצום נגמר. הצום הזה ירגיל את בלוטות הטעם לירקות ואת החיוניות שצום המיצים נותן.
  • אם צמים יותר משלושה ימים יש לעשות זאת תחת השגחה של איש מקצוע מוסמך. במידה וקיימת סוכרת או סוכר נמוך או מחלה כרונית אחרת יש לעשות צומות קצרים וגם הם תחת פיקוח של איש מקצוע.
  • לנשים בהריון אסור לצום.

נדרשות שנים רבות כדי לבנות את הגוף  ולכן גם יידרש זמן רב בכדי לתקן את התהליכים הלקויים שלו, חשוב מאד להאמין שניתן לעשות את זה.

           תהליך מבוקר של ניקוי הגוף מרעלים

תהליך הכנה לפני צום.

  • יש לאכול פירות וירקות לא מבושלים ביומיים שלפני הצום, בצורה זו ייגרם לגוף זעזוע קטן יותר.
  • במהלך הצום יש לשתות לפחות 8 כוסות של מים רתוחים ביום ולהוסיף לזה מיצים
    ובנוסף לכך עוד 2 כוסות של חליטת תה צמחים ליום.
  • יש לדלל את כל המיצים במים ביחס של שלוש מנות מיץ למנת מים אחת. אין לשתות מיץ תפוזים או עגבניות  וכן אין להשתמש במיצים שמוספים להם ממתיקים או כל תוספות אחרות,
  • המיץ המומלץ ביותר לשימוש במהלך הצום הוא מיץ לימון שלם המדולל בספל של מים חמים.
  • מיץ טרי מתפוחים, סלק, כרוב, גזר, סלרי, מיץ ענבים, וכן משקאות ירוקים שעשויים מעלים ירוקים של ירקות. המשקאות הירוקים הללו הם הטובים ביותר להוצאת רעילות, מיץ מכרוב  טוב לאולקוס, לסרטן ולכל בעיות המעי הגס,
  • יש לשתות את מיץ הכרוב מיד עם הכנתו, היות והוא מאבד מהוויטמינים שלו במהירות.
  • באופן כללי אין לערבב מיצי פירות במיצי ירקות.  מיץ מתפוחים הוא הפרי היחידי שניתן לצרף למיצי ירקות.
  • לאחר סיום הצום יש להמשיך ולאכול פירות וירקות בלבד למשך יומיים.
  • תוצאות הצום יכולים להתקלקל במידה ומיד עם סיום הצום חוזרים לאכול מזונות כבדים ומבושלים.
  • בגלל שנפח הקיבה מצטמק וכמות מיצי העיכול קטנה האכילה הראשונה שלאחר הצום צריכה להיעשות בזהירות ובכמות קטנה.

צמחים

ניתן להשתמש בתה מצמחי חליטה ככל שרוצים לאורך כל ימי הצום. רצוי לנסות את החליטות מהצמחים הבאים:

  • חליטת אלפלפה, בורדוק (ברדנה), קמומיל, דנדיליון (שן ארי) גדילן מצוי ( MILK THISTL) תלתן אדום, פקעות ורדים וכן מיץ נוני. כל סוגי הצמחים האלו נועדו כדי לרענן את הכבד ולנקות את מחזור הדם.
  •   פעמיים ביום יש לשתות 2 מנות של אכיניצאה  בתוספת של מנה אחת של מיץ  נוני. ניתן להשתמש באכיניצאה הנמצאת בפורמולת TSF  מומלץ להשתמש בשתי כמוסות ליום. זה נועד לחיזוק המערכת החיסונית ויעזור בהשתנה, כמו כן זה יועיל למעי הגס להיפטר מבקטריות בלתי  רצויות.
  • אפשר  לשתות תה מנטה, לואיזה צרפתית, מליסה רפואית, עשב לימון  היות ויש להם השפעה מנקה ומחזקת  למערכת העצבים.  לחיזוק ושיפור התפקוד של מערכת העיכול, ולמניעת בחילות נפיחות וגזים  יש לצרוך חליטת "אדמה פוריה"
  • יש להשתמש בחליטה של תה ירוק .

יש ליטול 2 כמוסות כורכום לפי הנחיית המטפל, ניתן לצרוך  שום לפני, בזמן ולאחר הצום כדי לחזק בריאות כללית . שימוש קבוע בשום עוזר להיפטר מטפילי מעיים.

המלצות לסיוע בתהליך ניקוי הגוף מרעלים

במידה ויש צורך לאכול משהו במהלך הצום ניתן לאכול אבטיח, תמיד יש לאכול אבטיח לבד ללא תוספת מזון אחרת, ניתן להשתמש ברסק תפוחים טרי ולא משומר, יש להכין אותו במעבד מזון. יש להשאיר את קליפת התפוחים ואין לאפות אותם.

יש לצרוך תוסף של סיבים באופן קבוע לפני ולאחר הצום אך לא במהלך הצום. תוספי סיבים עוזרים בעידוד תהליכי הניקוי של המעי הגס. כדאי לקחת את תוספי הסיבים באופן קבוע בתוך התזונה היומית.

סובין ובמיוחד של שיבולת שועל הוא מקור מצוין של סיבים..

קליפות של זרעי פסיליום, זרעי פשתן  הם מקור טוב לסיבים. תמיד כשצורכים תוספי סיבים יש להוסיף להם כוס גדולה של מים היות והסיבים תופחים וזקוקים לכמות נוזלים גדולה.

אין ללעוס מסטיק במהלך תהליך ניקוי הגוף מרעלים היות והתהליך העיכול מתחיל לעבוד היות ופעולת הלעיסה מעודדת הפרשת מיצי עיכול ומפרישה מיצי עיכול למערכת העיכול, במידה ואין מזון בקיבה כדי לפרק אותו נוצרת בעייתיות במערכת העיכול.

במידה ויש צורך, יש לקחת ספירולינה במהלך הצום. בספירולינה יש הרבה חלבון והיא מכילה מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים וכן כלורופיל עבור תהליך הניקוי. ניתן להשתמש בתוסף "גרין צ'י " המכיל כלורופיל וספירולינה.

במקרה של תת-סוכר אין לצום ללא תוספת של תוסף חלבוני, ספירולינה היא בחירה טובה כתוסף חלבוני. חשוב לודא שהספירולינה היא ממקור איכותי. במצבים של תת סוכר יש לדאוג לפיקוח רפואי במהלך הצום.

לאנשים מעל גיל 65 או לאנשים שצורכים תוספים באופן קבוע מכל סיבה שהיא, יש להמשיך ולקחת אותם גם במהלך תהליך ניקוי הגוף מרעלים. אנשים מבוגרים נזקקים לתוספים שונים של ויטמינים ומינרלים על בסיס יומי קבוע.

כאשר צורכים במהלך הצום מיץ טרי, יש להפחית את כמות תוספי הוויטמינים שנוטלים.

לפני במהלך ולאחר הצום מומלץ להשתמש בתוסף של משקה ירוק  " גרין צ'י " מוצר זה  מכיל אבקה של מיצוי עשבי חיטה שעורה אצות ועוד צמחים והיא עשירה בויטמינים ומינרלים. כאשר צורכים משקה העשוי מכפית אבקה מהולה בכוס מים יש להפחית במקביל כוס של מיץ ירקות. המוגדר "משקה ירוק"

במהלך הצום משתחררים רעלים מהגוף  כתוצאה מכך עלולים להופיע תופעות הניקוי הבאות:

עייפות, ריח גוף לא נעים, עור יבש ובעל קשקשים,  פריחה בעור, כאבי ראש, סחרחורות, אי שקט ועצבנות, חרדה, בלבול,  בחילה, שיעול, שלשול, שתן כהה, יציאות כהות ובעלות ריח קשה,  מכאובים בגוף, נדודי שינה, נזלת וליחה רבה מהסינוסים והסמפונות, הפרעות בראייה ובשמיעה. סימפטומים אלו אינם משמעותיים והם יחלפו במהרה.

במהלך הצום יש להקפיד על מנוחה מספקת, במידה וקיים צורך ניתן לנמנם מעט במהלך היום בכדי לאסוף כוחות.

ניתן להכין מיץ מעולה המיועד לניקוי הגוף מרעלים, לשיקום ולריפוי, לצורך כך יש להכין מיץ ירקות הכולל את המרכיבים הבאים:

3 גזרים,

3 עלים של כרוב עלים,

2 ענפי סלרי.

2 סלקים

1 לפת.

250 גרם עלי תרד.

1/2 כרוב.

1/4 חבילה פטרוזיליה.

1/4 בצל

1/2 שן שום

* במידה ואין מכשיר להכנת מיץ, ניתן לבשל את המרכיבים הנ"ל בעדינות במים ולא להוסיף תבלינים.

 ספל מהמרק שווה ערך לכוס מיץ במהלך ימי הצום. ניתן לשמור את הירקות בנפרד ולאכול אותם לאחר סיום הצום.  חשוב לזכור שאין לצרוך שום מזון מוצק במהלך הצום.

במהלך הצום וכאשר משתחררים רעלים מהגוף יופיע ככל הנראה חיפוי על הלשון וטעם לא נעים בפה. בכדי להפיג את הטעם והחיפוי יש לעשות שטיפות פה עם מיץ לימון טרי או כוס מים עם טיפת שמן ארומטי מנטה

ניתן להחליף את אחת מכוסות השתייה בכוס של תה שמיועד לטיהור הדם, שיפור זרימתו, וטיהור איברי הגוף השונים.

לאנשים עם שיניים תותבות – אין להסיר את התותבות מהפה במהלך כל ימי הצום על מנת למנוע התכווצות החניכיים.

במהלך ימי הצום יש להמשיך את הפעילות היומית השגרתית כולל פעילות גופנית מתונה, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

יש להיות מודעים לעובדה שצום לתקופה קצרה עוזר מאד לגוף לחוש במיטבו ולהרגיש "בהתרוממות" זוהי תקופה קצרה שהגוף מרגיש כך וזה נובע מהעובדה שהגוף מתפטר מרעלים ומזהמים. אולם לאחר סיום הצום כשהגוף יחזור לשגרה ולתזונה רגילה הוא יתחיל  לצבור שוב רעלים ומזהמים ואז תתחיל בגוף שוב  התחושה של ירידה בחיוניות ובכוחות. כאשר זה קורה יש לחזור שוב על תהליך הצום וניקוי הגוף מרעלים.

לפני, במהלך ואחרי תהליך ניקוי הגוף מרעלים יש להשתמש במברשת עיסוי יבשה בכדי לעזור לעור להשתחרר מהרעלים ומתאים מתים. יש לבצע את זה עם מברשת בעלת זיפים "טבעיים" ורכים ובעלת ידית ארוכה כדי שניתן יהי להגיע לכל מקום בגוף. תמיד יש להבריש לאורך הגוף בתנועה כלפי מעלה לראש. תהליך זה יעזור לגוף להשתחרר מכמויות גדולות של עור מת שחוסמות את הנקבוביות ומפריעות לעור לשחרר מהרעלים דרך נקבוביות העור.
פעילות זו גם תעזור מאד להמרצת מחזור הדם. אין לבצע פעילות זו בנקודות של עור עדין רגיש או פצוע.
במהלך ימי הצום וניקוי הגוף מרעלים מאד מומלץ לבצע עיסוי לכל הגוף על מנת לעזור ולהאיץ תהליכי ניקוי וניקוז. עיסוי מומלץ כחלק מתהליך של ניקוי הגוף מרעלים.

תזונה לניקוי הגוף מרעלים  –  סדר יום

בוקר

מיד לאחר ההשכמה יש לשתות,

מיץ מחצי לימון מהול בכוס מים חמימים.

כוס מים בטמפרטורת החדר מהולה בשתי כפות מיץ נוני וכפית "גרין צ'י"

1 כמוסה של פורמולת TSF

1 כמוסה של כורכום PK5

1 כמוסה של הרביוטיקה

1 כמוסה של עלי זית ושוש קירח.

להכין מיץ פירות שמכיל את פירות העונה (אין להשתמש בתפוזים)

יש לדלל את המיץ במים (1/3 מהכמות)

במהלך שעות הבוקר יש לשתות ללא הגבלה חליטות של תה צמחים.

חליטות הצמחים צריכות לכלול:

1 כוס של חליטת זרעי גדילן מצוי  (MILK TISTLE  )  + פקעות ורדים

כמו כן ניתן לשתות חליטות של קמומיל, דנדיליון (שן ארי)  או כל חליטת צמחים טבעית אחרת.

לפני הצהריים (10:00 – 11:00 )

כוס גדולה של  "גרין צ'י" . להשתמש ב- 2 כפיות לכוס מים גדולה.

ניתן לשתות עוד חליטות צמחים או מים בתוספת מיץ לימון טרי.

צהריים

כוס גדולה של מיץ ירקות (אין להשתמש בעגבניות)  רצוי הרבה ירקות ירוקים,

ניתן להכין מיץ מעולה שמיועד לשיקום, לניקוי לריפוי. לצורך כך יש להכין מיץ הכולל את המרכיבים הבאים:

3 גזרים,

3 עלים של כרוב עלים,

2 ענפי סלרי.

2 סלקים

1 לפת.

250 גרם עלי תרד.

1/2 כרוב.

1/4 חבילה פטרוזיליה.

1/4 בצל

1/2 שן שום

  • יש לדלל את המיץ ב-1/3 כמות מים
  • ניתן לשתות עוד חליטות צמחים או מים בתוספת מיץ לימון טרי.

אחרי הצהריים  (15:00 – 16:00 )

כוס גדולה של מיץ פירות העונה  (ראה בוקר)

  • יש לדלל את המיץ ב-1/3 כמות מים
  • ניתן לשתות עוד חליטות צמחים או מים בתוספת מיץ לימון טרי

ערב

יש לשתות כוס של חליטת גדילן מצוי

1 כמוסה של פורמולת TSF

1 כמוסה של כורכום PK5

1 כמוסה של הרביוטיקה

1 כמוסה של עלי זית ושוש קירח.

יש לשתות כוס גדולה של מיץ ירקות (מהולה במים)

לילה

כוס לא גדולה של מיץ פירות מדולל במים  בתוספת של 2 כמוסות של בי רז לפני השינה.

תהליך הניקוי המומלץ הוא שילוב של פילוסופיה ורפואה סינית יחד עם התאמות אישיות הנוצרות מתוך מחקר וידע מצטברים. שנות נסיון רבות ומטופלים שחוו בהצלחה רבה תהליכים אלו הם עדות להצלחה של התהליך.

חשוב לזכור כי האמור הוא מתכון כללי ואינו מיועד באופן אישי לכל אדם ואין באמור המלצה .

צום מיצים לצורך ניקוי הגוף מרעלים מבוצע לאחר בדיקות רפואיות והתאמה אישית אשר תבטיח פעילות יעילה ובטוחה ביותר. יש לתאם פגישת אבחון וייעוץ אישיים וזאת על מנת ללמוד מקרוב על מצבו הבריאותי של המטופל בכדי להתאים עבורו אישית מתכון ותזונה אשר יעניקו למטופל את התוצאה הטובה ביותר. אין ספק כי בסיום התהליך של ניקוי הגוף מרעלים, עולים ומשתפרים תפקודי הגוף, המרץ והחיוניות.

 המאמר נכתב על ידי חגית שחף מומחית מדופלמת ל רפואה סינית

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן